JFORCE Blog

İş Süreci Otomasyonu (BPA) Bankalara ve Müşterilerine Nasıl Fayda Sağlar?

Banka
28.02.2022
JFORCE, çözüm ortaklarının dijital dönüşümleri için en etkili ve en iyi teknolojik çözümleri sunmayı hedefleyen lider teknoloji ve yazılım geliştirme şirketidir. 2003 yılında İstanbul’da kurulan JFORCE Bilişim Teknolojileri, her türlü teknolojik donanım, güvenlik ve uygulama ile çözüm ortaklarının tüm teknolojik taleplerini karşılamayı hedefliyor.
JFORCE ailesi olarak 19 yıldır birlikte pek çok başarıya imza attığımız stratejik ortaklarımızın ihtiyaçları doğrultusunda etkili ve yaratıcı çözümler sunarak iş süreçlerini dijitalleştirdik ve iş akışlarını modernize ettik.
Bankacılık, sigortacılık, kamu, sağlık, enerji ve telekomünikasyon gibi farklı sektörde faaliyet gösteren JFORCE ekibi, ister tek bir işlemde ister tüm süreçlerde altyapınızı ve online platformunuzu modernize etmeye hazır.
JFORCE’un uzman yazılım ekibi olarak pek çok projede yer verdiğimiz İş Süreci Otomasyonu (BPA) çözümü dahilinde IBM BPM ürünleri kullanarak uygulamalarınızı ve altyapınızı modernize edebilir, dijital platformlarınızı hızlı ve pratik platformlara dönüştürebiliriz.

İş Süreci Otomasyonu (BPA) Nedir?

İş Süreci Otomasyonu (BPA), iş akışlarını yürütmek için kullanılan temel süreçlerin kolaylaştırılması ve optimize edilmesi için gerekli işlevlerin otomatikleştirilmesini içeren son teknoloji bir stratejidir.
Minimum insan müdahalesi ile hem zamandan hem de finansal açıdan tasarruf sağlayan İş Süreci Otomasyonu (BPA), verimliliği ve standardizasyonu artırarak şirketlerin daha düşük maliyetler ile daha yüksek gelirler ve daha yüksek müşteri memnuniyeti elde etmesini sağlıyor.
Çoklu makine öğreniminin, otomasyon araçlarının ve ileri teknoloji yazılımların birleşmesiyle oluşan hiper otomasyon teknolojisi ile dijital kopya oluşturmayı hedefliyoruz.
Son zamanlarda özellikle bankacılık sektöründe modernleşmeye gidilerek dijital bankacılığa hızla geçiş yapılıyor ve bankalar bu dijital dönüşüm sürecinde uzman yazılımcıların desteğine ihtiyaç duyuyor. Yıllar boyunca pek çok veriyi saklamak, müşteri hesaplarını yönetmek ve diğer tüm finansal işlemleri yürütmek için kağıt üzerinde işlem yapılıyordu. Artık İş Süreci Otomasyonu (BPA) ve hiper otomasyon sayesinde tüm bu işlemleri çok daha kolay ve hızlı yapabiliyoruz.
İş Süreci Otomasyonu (BPA), hem bankaların çok daha hızlı işlem yaparak müşterilerine daha iyi hizmet vermelerine yardımcı oluyor hem de müşterilerin uzun kuyruklarda beklemesini engelleyerek optimize edilmiş müşteri deneyimi ile memnuniyetin artmasını sağlıyor.

İş Süreci Otomasyonu (BPA) Bankalara Nasıl Yardım Eder?

İş Süreci Otomasyonu, özellikle bankacılık sektöründe finansal verilerin işlenmesinde ve tüm finans işlemlerin yürütülmesinde zamandan ve iş gücünden tasarruf eder. Dijital inovasyonun önemli adımlarından biri olan iş otomasyonu sayesinde bireysel bankacılık ve ticari bankacılık başta olmak üzere tüm bankacılık faaliyetleri artık çok hızlı yürütülebiliyor.
JFORCE ekibi olarak iş otomasyonu projemiz kapsamında sunduğumuz hizmetler;

·        İşe alım süreçleri

·        Yeni ürün geliştirme

·        Faiz değişiklik süreçleri

·        Kredi başvuru ve onay süreçleri

·        Transkripsiyon ve entegrasyon

·        Raporlama ve analitik sistemleri

·        Risk yönetim sistemi ile entegrasyon

ve tüm bunlara ek olarak ihtiyacınıza yönelik olarak benzer tüm finansal işlemleri kapsar.  
JFORCE uzmanlığı ile İş Süreci Otomasyonu (BPA), tüm organizasyonel iş süreçlerinizi optimize ettiği ve potansiyel hata oranını minimuma indirerek eşsiz müşteri deneyimi sunduğu için dijital dönüşüm sürecinin en önemli adımlarından biri olacaktır.

İş Süreci Otomasyonu (BPA) Müşterilere Nasıl Fayda Sağlar?

Teknolojinin hayatımızdaki tüm süreçleri ve işlemleri hızlandırması ile gün geçtikçe daha da sabırsız hale gelen müşteriler için İş Süreci Otomasyonu (BPA) gerçek bir mucize.
İş otomasyonu sayesinde müşteriler bireysel ya da ticari finansal işlemleri için artık banka önündeki uzun kuyruklarda beklemek zorunda kalmıyor. Siz bir müşteri olarak kalabalık banka sırasında beklemeyi mi tercih edersiniz yoksa dijital olarak hızlı ve pratik bir şekilde işlemlerinizi gerçekleştirebilmeyi mi? Elbette müşteriler de dijital dönüşüme ayak uyduran ve yüksek müşteri memnuniyeti sağlayan bankaları tercih edeceklerdir.
Banka çalışanlarının müşteriye dönük olmayan işlemleri olarak tanımlanan arka ofis işlemlerinin de hiper otomasyon sayesinde hızla gerçekleştirilmesi ile dolaylı olarak müşterilerin de finansal işlemleri hızlandığı için İş Süreci Otomasyonu (BPA) hem çalışanlar hem de müşteriler açısından oldukça verimli ve etkili bir strateji.

Bankacılıkta İş Süreci Otomasyonunun Geleceği

Bankacılık ve finansal hizmetler sektöründe İş Süreci Otomasyonu (BPA), teknolojik gelişmelerle birlikte gücünü artırarak gün geçtikçe daha verimli ve daha etkili sonuçlar sağlayacak.
IBM BPM ürünleri kullanılarak yürütülen dijital dönüşüm projelerinde JFORCE uzman yazılım geliştirme ekibi, dijital ihtiyaçlarınıza yönelik en faydalı çözümü sunarak verimliliği ve müşteri memnuniyetini artırmayı garantiliyor.
Finansal Hizmetler Sektörü (FSI), hiper otomasyon ile dijital bir dönüşüm gerçekleştirerek gelecekte hizmet ve deneyim açısından tahmin edilemeyecek kadar üst noktalara gelecek gibi görünüyor. İş Süreci Otomasyonu (BPA) ile hata payının minimuma indirilerek bireysel bankacılık, ticari bankacılık ve arka ofis işlemleri de dahil tüm finansal iş süreçlerinin otomasyona geçirildiği bir işleyişte verimliliği arttırmak, zamandan tasarruf etmek ve yüksek müşteri memnuniyeti sağlamak kaçınılmaz.

Sonuç

Bankacılıkta ileri teknolojilerin kullanılarak tüm organizasyonel işlemlerin İş Süreci Otomasyonuna dahil edilmesi, hem bankalar hem de müşteriler açısından oldukça faydalı dijital bir devrim.
Bankalar otomasyon ile iş akış süreçlerini hızlandırabilir, tekrarlanabilir işlemleri kolaylaştırabilir ve düşük maliyetler ile çok daha verimli sonuçlar elde edebilir. Dijital inovasyonun önemli bir parçası olan hiper otomasyon ile müşteri iletişimini ve deneyimini iyileştirerek bankacılık sektöründe daha güvenilir ve sağlam adımlarla ilerlemek artık çok kolay.
Müşteriler ise otomasyon ile artık eskiden olduğu gibi uzun kuyruklarda beklemek zorunda değil. Tüm finansal işlemlerin elektronik ortama entegrasyonu ile bankaların müşteri deneyimi iyileştirilebilir ve daha çevik hizmet ile yüksek müşteri memnuniyeti sağlanabilir. 
JFORCE ekibinin İş Süreci Otomasyonu (BPA) dahilindeki stratejik çözümleri ve diğer dijitalleşme hizmetleri için buraya tıklayınız.
Yazar: Jforce